AWARIE
W przypadku wystąpienia problemów z Programami, a opisane poniżej metody zawiodły, proszę zgłosić ten fakt przez program
Komunikacja. Program ten przesyła wraz ze zgłoszeniem także
informacje o konfiguracji komputera - co ułatwia diagnostykę błędów.
Gdy błąd pojawia się przy pracy na jakimś zbiorze - proszę o zapisanie tego zbioru i wysłanie zwykłym emailem.
Program się nie uruchamia, i prosi o kod.
Z reguły jest to spowodowane blokowaniem go przez skaner antywirusowy - i uruchomieniem w tzw. piaskownicy.
Ścieżka postępowania w takim wypadku to:
- 1. Dodać katalog Programu do wykluczeń kontroli zachowań, oraz dodać program do zaufanych.
- 2. Jeśli są problemy z dostępem programu do internetu proszę sprawdzić zasady firewalla i antywirusa - i dodać Program do zaufanych.
Wówczas będzie on mógł normalnie działać. Na próbę można na chwilę dezaktywować Antywirusa - i sprawdzić czy wówczas
Program się uruchomi poprawnie.
Program się uruchamia do paska zadań - ale brak okna.
W przypadku odpięcia drugiego ekranu, lub zmiany ekranu o wysokiej rozdzielczości na mniejszy Program nadal uruchamia się w starej lokalizaji,
czyli poza WIDOCZNYM obszarem pracy. W takim wypadku należy wykasować plik "ini" z katalogu Programu. Spowoduje to przywrócenie ustawień
domyślnych, czyli uruchomienie Programu dokładnie pośrodku ekranu.
Zmiana komputera.
Jeśli nastąpiła zmiana komputera należy wystąpić o przeniesienie licencji.
Opis procedury na stronie Przeniesienie licencji
Problemy z aktualizacją.
- 1. Jeśli nie zmieniono komputera a występuje problem z aktualizacją zawsze można program reinstalować:
Komunikacja. Przycisk "Reinstalacja".
Po kliknięciu na klawisz "Reinstalacja" program "Komunikacja" ściągnie i zainstaluje oprogramowanie we wskazanych lokalizacjach.
- 2. Jeśli coś się stało przy aktualizacji - należy odszukać w katalogu programu plik z końcówką '_2', np. 'powietrze_2.exe' - i zmienić mu nazwę na 'powietrze.exe'
(przy każdej aktualizacji informuje o tym okno dialogowe).
- 3. Przy komunikacie o braku dostępu do dysku zaleca się sprawdzić uprawnienia do folderu programów. Optymalnie jest spróbować zainstalować programy
od nowa na dysku 'D:', w osobnym katalogu. Do katalogu przyznać sobie pełne uprawnienia.
Problemy z Autoaktualizacją.
Gdy Program ma włączoną opcję AutoAktualizacji bez pytania o potwierdzenie, i wpadł w pętlę gdyż nie jest w stanie dokończyć procesu, można:
- 1. Dokonać reinstalacji - zainstaluje on najnowsze wersje programów.
- 2. Użyć przełącznika "BEZAKT" w linii poleceń - wówczas niezależnie od ustawienia opcji Program będzie się pytał o zgodę na aktualizację.
- 3. Jeśli coś ogólnie jest nie tak - należy odszukać katalogu programu i wykasować całą jego zawartość, po czym postąpić zgodnie z punktem 2. i zainstalować Program od nowa.
Program 'znika' w czasie aktualizacji lub instalowania.
W przypadku czystego systemu Windows za taki stan jest odpowiedzialny program Wi8ndows Defender.
- Na urządzeniu z systemem Windows otwórz Zabezpieczenia Windows.
- Wybierz pozycję Ochrona przed zagrożeniami wirusami&, a następnie w obszarze Bieżące zagrożenia wybierz pozycję Historia ochrony.
- Jeśli masz listę elementów, możesz filtrować elementy poddane kwarantannie.
- Wybierz element, który chcesz zachować, i wybierz akcję, taką jak Przywracanie.
Program się 'mrozi' w czasie przeliczeń.
Jeśli nam przeszkadza ten widok, należy ustawić myszkę nad ikoną Programu, wybrać pod prawym klawiszem myszki opcję 'Właściwości' a następnie wybrać 'Uruchom w trybie zgodności' => 'Windows 7'.