AWARIE

W przypadku wystąpienia problemów z Programami, a opisane poniżej metody zawiodły, proszę zgłosić ten fakt przez program Komunikacja. Program ten przesyła wraz ze zgłoszeniem także informacje o konfiguracji komputera - co ułatwia diagnostykę błędów.

Gdy błąd pojawia się przy pracy na jakimś zbiorze - proszę o zapisanie tego zbioru i wysłanie zwykłym emailem.

Program się nie uruchamia, i prosi o kod.
    Z reguły jest to spowodowane blokowaniem go przez skaner antywirusowy - i uruchomieniem w tzw. piaskownicy.
    Ścieżka postępowania w takim wypadku to:
  • 1. Dodać katalog Programu do wykluczeń kontroli zachowań, oraz dodać program do zaufanych.
  • 2. Jeśli są problemy z dostępem programu do internetu proszę sprawdzić zasady firewalla i antywirusa - i dodać Program do zaufanych. Wówczas będzie on mógł normalnie działać. Na próbę można na chwilę dezaktywować Antywirusa - i sprawdzić czy wówczas Program się uruchomi poprawnie.
McAfee

Program się uruchamia do paska zadań - ale brak okna.
    W przypadku odpięcia drugiego ekranu, lub zmiany ekranu o wysokiej rozdzielczości na mniejszy Program nadal uruchamia się w starej lokalizaji, czyli poza WIDOCZNYM obszarem pracy. W takim wypadku należy wykasować plik "ini" z katalogu Programu. Spowoduje to przywrócenie ustawień domyślnych, czyli uruchomienie Programu dokładnie pośrodku ekranu.
Zmiana komputera.
    Jeśli nastąpiła zmiana komputera należy wystąpić o przeniesienie licencji.
    Opis procedury na stronie Przeniesienie licencji
Problemy z aktualizacją.
  • 1. Jeśli nie zmieniono komputera a występuje problem z aktualizacją zawsze można program reinstalować:
    Komunikacja. Przycisk "Reinstalacja".
    Po kliknięciu na klawisz "Reinstalacja" program "Komunikacja" ściągnie i zainstaluje oprogramowanie we wskazanych lokalizacjach.
  • 2. Jeśli coś się stało przy aktualizacji - należy odszukać w katalogu programu plik z końcówką '_2', np. 'powietrze_2.exe' - i zmienić mu nazwę na 'powietrze.exe' (przy każdej aktualizacji informuje o tym okno dialogowe).
  • 3. Przy komunikacie o braku dostępu do dysku zaleca się sprawdzić uprawnienia do folderu programów. Optymalnie jest spróbować zainstalować programy od nowa na dysku 'D:', w osobnym katalogu. Do katalogu przyznać sobie pełne uprawnienia.
Problemy z Autoaktualizacją.
    Gdy Program ma włączoną opcję AutoAktualizacji bez pytania o potwierdzenie, i wpadł w pętlę gdyż nie jest w stanie dokończyć procesu, można:
  • 1. Dokonać reinstalacji - zainstaluje on najnowsze wersje programów.
  • 2. Użyć przełącznika "BEZAKT" w linii poleceń - wówczas niezależnie od ustawienia opcji Program będzie się pytał o zgodę na aktualizację.
  • 3. Jeśli coś ogólnie jest nie tak - należy odszukać katalogu programu i wykasować całą jego zawartość, po czym postąpić zgodnie z punktem 2. i zainstalować Program od nowa.